Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
February 10, 2010
Image Size
270 KB
Resolution
1131×1456
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
305 (1 today)
Favourites
8 (who?)
Comments
11

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
Guncyder ODIN by Guncyder00 Guncyder ODIN by Guncyder00
Name : Odin
Type : Gunner/sniper
I choose the name odin, because it's suitable for a sniper type.
from the myth that I read, Odin have the spear that couldn't miss any targets on it's sight, the name is 'Gungnir', and Gungnir is the sniper rifle that this Guncyder Odin's held.
Add a Comment:
 
:iconnoviceartist487:
NoviceArtist487 Featured By Owner Mar 5, 2010
Nice way, researching the name and then incorporating the overall design and function of the unit :D

Looks very geometrical/"blocky" compared to your previous works ^^;
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Featured By Owner Mar 5, 2010  Hobbyist General Artist
thank you and yeah you're right it's different since I watching Takayuki Yanase-sensei CG artworks...hehe thanks for recognizing :D
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Featured By Owner Feb 10, 2010  Professional Digital Artist
Design-nya sih mantebh, cuma kalo mau pake perspektif kaki harus digambar miring ngikutin garis perspektif kalo masih sejajar horizontal nanti malah keliatan pendek sebelah kayak ini
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Featured By Owner Feb 12, 2010  Hobbyist General Artist
ups tambahan.. anu pendeknya sebelah kaki tersebut dikarenakan pertimbangan jarak antara pinggul dengan masing masing kaki OK
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Featured By Owner Feb 12, 2010  Hobbyist General Artist
hahaha ini cuma percobaan awal, lagipula bro bisa lihat pada desain2 awal gw dimana salah satu kakinya masih menghadap depan, tapi bisa dipertimbangkan saranmu makasih bro. oh yeah kalo bisa bung rekkou juga harus mulai mempertimbangkan untuk sisi interior dari robot yang km buat ato lebih tepatnya harus mulai nggambar kockpit. gw skrng juga mulai fokus pada desain kockpit. tidak lengkap rasanya kalo sebuah mecha tanpa cockpit, ntar tak upload satu gambar yang dah jadi OK. XD
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Featured By Owner Feb 13, 2010  Professional Digital Artist
Iya nih konsep kokpit ane dalem kepala mulu, belom pernah digambar, mungkin segera deh
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Featured By Owner Feb 20, 2010  Hobbyist General Artist
yay ditunggu >_0
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Featured By Owner Feb 21, 2010  Professional Digital Artist
jangan bro, bakalan lama kayaknya
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Featured By Owner Feb 23, 2010  Hobbyist General Artist
oh ya....langsung gambar aja bro
Reply
:iconbronzemartin:
BronzeMartin Featured By Owner Feb 10, 2010  Student Traditional Artist
Nice design, and nice name research :)
Reply
Add a Comment: